Aanbevolen partners

detremmerie logo
samsung logo
X²O logo
De badkamer

Lafiness geeft ieder wat wils voor de badkamerinrichting

Iedereen moet kunnen baden zoals hij of zij dat wil. Dat is de essentie van de Lafiness-boodschap die we vertaald zien in de merkslogan “Bron van baden”. Een vlag die de lading volledig dekt, want Lafiness – een merk van Calodar - dient zich aan als een allesomvattende collectie voor de inrichting van badkamers. Topkwaliteit in geavanceerde productontwikkeling kenmerkt de uiterst brede Lafiness-waaier van sanitaire toestellen, meubels en badkamertoebehoren in uiteenlopende stijlen en prijsklassen.

4 grote stijlgroepen voor de badkamer

Persoonlijke smaak en emotionele beleving sturen meer dan ooit de aankoopbeslissing in sanitair en dat hebben de marketingspecialisten bij Calodar goed in de oren geknoopt. De klant eist – altijd binnen de grenzen van zijn budget -topkwaliteit en oorspronkelijke vormgeving. Lafiness komt maximaal tegemoet aan die wensen. Om dat concreet en “tastbaar” te maken, werd het Lafiness-gamma opgedeeld in vier grote stijlgroepen, nl. Retro:Authentic, Pure:Natural, Basic:Functional en Design:Progressive.

Vier trefwoorden die verwijzen naar de grote, bestaande designstromingen, maar toch voldoende ruimte laten voor trends:
  • Retro:Authentic staat voor ambacht en traditie met gebruik van oorspronkelijke, massief verwerkte materialen. De gestileerde Art Déco-stijl uit de dertiger jaren voert de boventoon in deze deelcollectie die nostalgie, romantiek en luxe ademt

  • Pure:Natural appelleert aan de liefhebbers van een door de natuur geïnspireerde, zuivere vormgeving, natuurlijke materialen, eenvoud en evenwicht

  • Basic: Functional is synoniem van functionele kwaliteit zonder franjes in toestellen uitgevoerd in traditionele materialen

  • Design:Progressive tenslotte mikt op de doelgroep van consumenten die innovatie, originaliteit en raffinement op prijs weten te stellen. De designlijn speelt in op de nieuwste trends in badkamerinrichting. Vernieuwende, gedurfde materialen en vormen bepalen het trendy karakter van deze stijlgroep. 

Voor elk budget een badkamerstijl

Om voor elk budget een passend aanbod te kunnen aanbieden, kan er binnen elke stijlgroep gekozen worden uit producten in vier prijsklassen, nl. standaard (instapprijs, scherpe prijs-kwaliteitverhouding), comfort (degelijk met kwaliteitsopties), luxe (duurdere, recent ontwikkelde materialen, perfecte afwerking) en prestige (exclusief in materiaalgebruik, afwerking, design en gebruikscomfort).

Antonio Bongio

Lafiness maakt de slogan “bron van baden” pas écht tastbaar met de nieuwe Acquaviva-collectie van de Italiaanse ontwerper Antonio Bongio. De artisanale Bongio-kwaliteit en bestudeerde vormgeving is een begrip in de internationale sanitairwereld. Met Acquaviva krijgt de badkamer als meest intieme plek in huis een heel eigen persoonlijkheid.
Acquaviva heeft zijn naam overigens niet gestolen. Deze mengkraan mag gerust omschreven worden als een “bron” van levend water. Een halfronde, kanaalvormige goot, groots in zijn uitgepuurde eenvoud, laat het water in vrije val zijn weg zoeken in de bijpassende wastafels en bidets.

Elektrische kraan

Gewoon je handen uitsteken naar de kraan en de ingebouwde foto-elektrische cel zorgt er voor dat het water begint te stromen zonder de storende druk en spatten die we van klassieke kranen gewoon zijn. Verspilling van water is bovendien uitgesloten.

In zijn douche- of baduitvoering komt de poëtische kracht van Acquaviva al even sterk tot zijn recht. Acquaviva is verkrijgbaar in basis- of mengkraanversie met binnenwerk, watertoevoerregeling en muurmontageplaat integraal uitgevoerd in roestvrij gepolijst en verchroomd staal.

In het Lafiness-assortiment vinden we naast Acquaviva ook alle andere Bongio-toppers terug. Denk maar aan de tijdloos mooie en uiterst gebruiksvriendelijke kranenseries Domino, Aqua en Mia, compleet met alle toebehoren en de Shower Collection met o.a. de Suogiu - thermostatische douchemengkranen als blikvangers.

Mis de laatste bouwnieuwtjes niet!

Ontvang onze wekelijkse updates vol nuttige tips over bouwen en verbouwen.

Wens je deze folder te lezen? Vul dan eenmalig je email adres in