Doe mee aan de Nationale Wellness Enquête

Gewijzigd op 1/01/1900

Grohe Rainshow Icon
Grohe Rainshow Icon
© Grohe

De Nationale Wellness Enquête polst dit najaar naar de subjectieve associaties die mensen maken wanneer ze aan wellness denken. Doe zelf ook mee en win één van de 250 Grohe Rainshower Icon design spaardouches



Het verklarend woordenboek van Cambridge definieert wellness als “in een status van gezondheid verkeren” . Gezond zijn of zich goed voelen is hoe dan ook erg subjectief. Vandaag denkt men bij wellness vaak aan een verhoogd gevoel van welzijn, ontspanning en ontstressen, onder de vorm van het bezoeken van sauna's, stoombaden, kuuroorden en dergelijke. Maar het kan ook zijn: genieten van een massage, een behandeling krijgen in een schoonheidsinstituut of gewoonweg uitgebreid tijd doorbrengen in de badkamer.

De Nationale Wellness Enquête gaat niet alleen na met welke vormen, zintuigen, kleuren, activiteiten en regio’s wellness het meest wordt geassocieerd, maar ook hoe men persoonlijk wellness en ontspanning beleeft en hoe belangrijk die dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse portie wellness is voor de Belg. Daarnaast tracht de enquête ook te ontwaren of er bepaalde evoluties in de tijd kunnen worden vastgesteld en of er verschillen bestaan tussen diverse bevolkingsgroepen (mannen en vrouwen, ouderen en jongeren, Vlamingen en Walen). Op vraag van partner Grohe wordt bovendien nagegaan hoe wellness thuis en in de badkamer wordt ervaren.

De enquête werd opgesteld in samenwerking met psycholoog Herman Konings en architecte Virginie Jacobs. Herman Konings is master in de theoretische psychologie en zaakvoerder van het Antwerpse trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt. Hij geeft regelmatig adviesrondes en spreekbeurten aan bedrijven en hogescholen over socio-culturele verschuivingen, trendobservaties en toekomstverwachtingen. Virginie Jacobs is sinds 2007 werkzaam als onafhankelijk architecte te Luik. In de periode 2008-2011 werd zij bekend als co-presentatrice in het RTBF-programma “Une brique dans le ventre”. Deze ervaren trendwatchers zullen in een volgende fase ook de statistieken analyseren en duiding geven aan de resultaten.


Praktisch:

  • De enquête loopt van 01/09/2011 tot en met 31/10/2011.
     
  • Deelnemers maken kans om één van de 250 Grohe Rainshower Icon design spaardouches te winnen.
     
  • De resultaten zullen begin december 2011 publiek gemaakt worden.
     
  • Deelnemen kan via www.nationalewellnessenquete.be

 

Onze badkamerspecialisten

Folders over de badkamer

Meer informatie op de website van deze bedrijven